Vårens recept

Vårens delikatesser

2015-12-11 19:00 #0 av: VildaVittra

I vår kommer jag få skörda sparris för första gången sedan jag flyttade hit, tyvärr har jag ingen humleplanta, annars skulle det bli humlesparris också. 

Vilka av vårens delikatesser längtar du efter?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-12-11 21:42 #1 av: [TanatosNyx]

Jag längtar efter att få plocka ramslök! Har dock dålig koll på när man plockar det, jag har glömt bort det.

"Ingen är så fattig att man inte har råd att visa andra kärlek och omtanke"
/TanatosNyx - Sajtvärd på Gravid iFokus

Anmäl
2015-12-11 21:43 #2 av: VildaVittra

Jag har faktiskt aldrig plockat ramslök, det växer inte här och fröerna grodde inte när jag försökte så. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-12-11 21:55 #3 av: [TanatosNyx]

Om jag kommer till skott och plockar så kan jag skicka till dig. Det ska visst finnas extremt mycket här.

Anmäl
2015-12-11 21:59 #4 av: VildaVittra

Jättegärna! supersnällt. 

Anmäl
2015-12-11 22:11 #5 av: [TanatosNyx]

Påminn mig gärna, jag är virrig och har teflonhjärna :) men jag hjälper gärna till.

Anmäl
2015-12-11 22:13 #6 av: VildaVittra

Du är i gott sällskap. Får säga till hunden att hon ska påminna mig, hon minns tre år senare vart vi såg ett rådjur skutta förbi, för då spetsas öronen och svansen går igång när vi går där Lipar

Anmäl
2015-12-11 22:14 #7 av: [TanatosNyx]

Hehehe :D

Anmäl
2015-12-12 14:26 #8 av: tlover

Ogräs, efter en hel vinter utan så är första ogräset en högtidsstund. Vilket det än är som blir först.

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2015-12-13 22:57 #9 av: Lilolizeit

Kajp å nässlor :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Anmäl
2015-12-13 23:20 #10 av: Tant Grön

Nässlor och gräslök.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.