Annons:
Etikettallmänt-om-sveganism
Läst 562 ggr
VildaVittra
12/11/15, 7:55 PM

Välkommen till Svegan iFokus

Många av er som hittar hit har nog aldrig hört begreppet svegan. En svegan är en person som äter till allra största del svenska råvaror, är det något som inte produceras här, så väljer vi i regel produkter från andra länder som är rättvisemärkta och/eller ekologiska. Svegan är inte hur strikt som helst, man får göra avsteg, det händer även att jag ibland festar på en avokado och har man födoämnesallergier, så kan ju kosten bli alldeles för ensidig om man bara skulle äta sveganskt, men huvudregeln är att man väljer den svenska produkten framför den utländska och undvika importerade produkter i möjligaste mån samt att man alltid väljer animalier från svenska bönder, jägare och fiskare.

Svegan iFokus kommer att fungera som en inspirationskälla, här kommer du kunna hitta recept på maträtter där ingredienserna är i säsong och vars ingredienser mycket möjligt kommer ifrån ditt närområde. 

Jag hoppas att det ska smaka!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Skogshumblan
12/13/15, 6:41 PM
#2

Men oj så spännande! Verkligen något nytt jag lärt mig idag. Jag är svegan! Stort lycka till med sajten, en mycket bra tanke!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: