Annons:
Etikettsveganskt-djurfoder
Läst 4108 ggr
VildaVittra
12/12/15, 12:32 AM

Icke sveganskt hö till djuren

Jag vill uppmärksamma er djurägare med djur som äter hö, på att det ofta finns importerat hö i djuraffärerna. Så titta på förpackningarna innan ni handlar, för de kan ha skeppats hit från exempelvis USA.

Vi lider inte brist på hö i det här landet, det är billigast och bäst att köpa direkt ifrån bonden (finns som småbalar som brukar väga 9-16 kg), men annars har många Granngården småbalar inne på lantdjursdelen. Men kika först på Blocket om det ändå inte finns en bonde i din närhet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
MoaL
12/12/15, 7:27 PM
#1

Djuraffären där jag köper mitt hö köper det från en lokal bonde här någonstans. Superfint hö i stora bruna papperssäckar. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Fridaaaa
12/12/15, 8:26 PM
#2

Köper alltid av bonde! Har turen att bo på landet så kan förvara och köpa flera åt gången :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Swadika
12/12/15, 9:14 PM
#3

Min djuraffär köper också in hö ifrån en lokal bonde. Jag köper ifrån samma bonde, fast billigare haha djuraffären tar typ dubbelt så mycket. Men det är skönt att veta att om höet tar slut och jag inte har möjlighet att hämta hö ifrån bonden så finns djuraffären 3 minuter ifrån mitt hus :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Katniss
12/13/15, 8:56 PM
#4

Höet jag köper är svenskt (ganska nära djurbutiken, vill jag minnas) och dessutom är det ekologiskt :D

R.I.P. Anton 💔

jagga-ewe
1/1/16, 6:33 PM
#5

Dotera's marsvin får hö vi skördade här i trädgården förra sommarn. ;) När det tar slut kommer jag köpa av stallägarn där vi har vår häst, han har eget hö. Eller så får vi fråga grannen om deras hästar kan avstå lite hö till marsvinen.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Forest]
1/7/16, 12:59 PM
#6

Har inget höätande djur idag men köpte det av bonde som hade olika åkrar, ängshö köptes till marsvinen då dom uppskatta detta mer än det grövre sorterna. Kaniner och hästar har fått olika.  Bra att du tar upp detta 👍

Annons:
jackiejohn
1/15/16, 3:53 PM
#7

Vi slår och pressar vårt hö och ensilage själva ☺️ Men bra upplysning!

Wellcraft
3/3/16, 12:14 PM
#8

Blir även så himla mycket billigare att köpa direkt av bonde.
Djuraffärer mfl tar verkligen överpriser 😮

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Taxelina1
4/24/16, 6:41 PM
#9

På gården där jag jobbar finns hö från grannen som både hästarna och kaninerna äter av. Kossorna (naturbetesdjur) får ensilage från grannen vintertid.

Hälsning från en stor djurvänCool

illimbius
2/21/19, 11:20 PM
#10

tycer d e fel att äta hö😐

Fridaaaa
10/20/19, 8:53 AM
#11

#10 Nu hänger jag inte med? Kaniner, marsvin, chinchillor bland annat måste ha hö för att överleva

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: