Annons:
Etikettallmänt-om-sveganism
Läst 666 ggr
tlover
2015-12-19 22:40

Svegan på restaurang?

Hur gör du på restaurang, frågar du efter mat från Sverige (eller så mycket som möjligt från Sverige), Struntar du i att äta sveganskt då, undviker du att äta ute eller har du något knep för att få i dig så mycket som möjligt som odlats/fötts upp i Sverige?

l'm back

Annons:
VildaVittra
2015-12-19 23:00
#1

Jag undviker mest att äta ute, men om jag måste, så blir det oftast potatis (som oftast är svensk) och saker som lax (när jag fortfarande kunde äta fisk. Lax är i alla fall oftast nordisk) eller vilt (oftast nordiskt).

Men i och med mina födoämnesallergier, så de få gånger jag varit tvungen att äta ute de senaste åren, så blev det McD, eftersom man inte kan lita på folks förståelse för vad en allergi är. Men de gånger jag ätit ute de senaste åren kan lätt räknas på en hand.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[TanatosNyx]
2015-12-20 07:59
#2

Vi har en jättefin restaurang som serverar närproducerat. De bakar sitt eget surdegsbröd mm.

tlover
2015-12-20 14:36
#3

Jag kan ju inte riktigt kalla mig svegan (än) men pga alla mina allergier och intolleranser så blir det det jag tål på restaurang.

l'm back

[helga21]
2015-12-20 23:10
#4

Äter ibland en burgare på Max. De har svenskt kött.

Upp till toppen
Annons: