Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Allmänt om sveganism

Det är sveganskt om...

2016-01-21 22:09 #0 av: Aubergine

Om jag åker till Vietnam och köper drakfrukter och säljer de i Sverige så blir det väl sveganskt eftersom att det är jag som har de? Eller om jag börjar odla vietnamesiska drakfrukter och säljer de.

Eller köper en ko ifrån Ungern och transporterar den hit och slaktar den så blir det ju sveganskt eftersom kon är slaktad här?

Anmäl
2016-01-21 22:34 #1 av: VildaVittra

Nej.

Ja, om du odlar dom i Sverige.

Nej, du stödjer nämligen inte svenskt jordbruk då. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-01-21 22:37 #2 av: Aubergine

Då förstår jag. Om jag tar några ungerska kor som jag föder upp här fast jag säger att korna har ungerskt påbro?

Anmäl
2016-01-21 22:40 #3 av: Aubergine

Om jag tar flera ungerska kossor till mitt jordbruk och slaktar de där så är det ju mitt jordbruk.

Anmäl
2016-01-21 22:44 #4 av: VildaVittra

Nej, eftersom du måste ange på förpackningen vilket land nötboskapen föddes i. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-01-21 22:52 #5 av: Aubergine

Ja men alla som bor i Sverige är svenskar och detta borde väl också gälla djur? Svenska kor med ungerskt påbro eller nysvenska kor kan man väl skriva?

Anmäl
2016-01-21 23:00 #6 av: VildaVittra

#5 Du får väl lämna in en motion till EU och be dom ändra reglerna då. 

Anmäl
2016-01-21 23:01 #7 av: Aubergine

Och kor som kommer ifrån minoritetsgrupper av nötboskap i Rumänien borde väl få bli sedda som alla andra kor? Om vi ser ner på dessa nötminoriteter så tyder det på antinötism tycker jag.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.