Annons:
Etikettallmänt-om-sveganism
Läst 804 ggr
Aubergine
1/21/16, 10:09 PM

Det är sveganskt om...

Om jag åker till Vietnam och köper drakfrukter och säljer de i Sverige så blir det väl sveganskt eftersom att det är jag som har de? Eller om jag börjar odla vietnamesiska drakfrukter och säljer de.

Eller köper en ko ifrån Ungern och transporterar den hit och slaktar den så blir det ju sveganskt eftersom kon är slaktad här?

Annons:
VildaVittra
1/21/16, 10:34 PM
#1

Nej.

Ja, om du odlar dom i Sverige.

Nej, du stödjer nämligen inte svenskt jordbruk då.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Aubergine
1/21/16, 10:37 PM
#2

Då förstår jag. Om jag tar några ungerska kor som jag föder upp här fast jag säger att korna har ungerskt påbro?

Aubergine
1/21/16, 10:40 PM
#3

Om jag tar flera ungerska kossor till mitt jordbruk och slaktar de där så är det ju mitt jordbruk.

VildaVittra
1/21/16, 10:44 PM
#4

 Nej, eftersom du måste ange på förpackningen vilket land nötboskapen föddes i.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Aubergine
1/21/16, 10:52 PM
#5

Ja men alla som bor i Sverige är svenskar och detta borde väl också gälla djur? Svenska kor med ungerskt påbro eller nysvenska kor kan man väl skriva?

VildaVittra
1/21/16, 11:00 PM
#6

#5 Du får väl lämna in en motion till EU och be dom ändra reglerna då.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Aubergine
1/21/16, 11:01 PM
#7

Och kor som kommer ifrån minoritetsgrupper av nötboskap i Rumänien borde väl få bli sedda som alla andra kor? Om vi ser ner på dessa nötminoriteter så tyder det på antinötism tycker jag.

VildaVittra
1/21/16, 11:04 PM
#8

Du kanske ska fråga inne på vegan iFokus om detta vidriga koförtryck? Nu låser jag denna trolltråd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: